A funkcionális edzés Eniway…

"Nem izmokat edzünk, hanem mozdulatokat gyakorlunk" - s ezt Góg Anikó, korábbi triatlon olimpikon jól a fejembe véste a funkcionális tréner képzésen. Megtanultam és megértettem, hogy minden mozdulatot olyan módon, olyan tempóban kell végezni, hogy a sportoló képes legyen mindezt kontroll alatt tartani. Nálam elsődleges szempont, hogy a vendégeim az edzéseken megtapasztalják saját erejüket, képességeiket és vélt korlátaik kitolhatóságát.

A funkcionális edzés során fejlesztjük a kondicionális képességeket - azaz állóképességet, erőt, gyorsaságot- a koordinációs képességeket, illetve az ízületi mozgékonyságot, vagyis a hajlékonyságot.

Ez a fajta mozgás nem izoláltan, hanem mozgásláncolatokban mozgatja izmainkat, tulajdonképpen az idegrendszeri, izom és izületi kapcsolatot fejleszti. Elsősorban a gerinc tartását segítő (core)izmok preventív jellegű edzéséről van szó. A funkcionális edzés egy látásmód- izom- és idegrendszeri részből áll- melyben nagy szerepet kap az egyensúly érzékelése és a többi érzékszerv idegrendszeren keresztül történő tréningeztetése is. Jó törzs stabilizátorok nélkül semmit sem tudunk végrehajtani, emellett minden sporthoz elengedhetetlen.

Mindezek tükrében alkalmazom rendszeresen edzéseimen a gflex-szet, a bosut, a gumiszalagot, a medicin labdát, a Sparrowbag-et, a Spartan girját, vagyis a kettlebelt.

Az egyes eszközök workshopjain elsajáítottam az adott sportszer használatának ismereteit, és az alapelveket betartva ezek hatékony kombinációját alkalmazom kiscsoportos edzéseimen. Edzőként fontosnak tartom, hogy egy sportszert magas szinten legyek képes alkalmazni így munkám során integrálni tudom az egyéb gyakorlatokhoz, s pont e miatt érek el sokkal látványosabb eredményeket a különböző képességű, adottságú és célokkal rendelkező vendégeimnél.

Ez a 2016.decemberében készült videó betekintést nyújt a terem edzéseinkbe:

Edzés típusok

DSC_0705.JPG

Az első szerelmem a Gflex volt, s ez a vonzódás a mai napig tart. Sokat köszönhetek a gflex nagy mesterének, Krasznai Gábor edzőnek, akitől rengeteget tanultam, tanulok.

Szeretem a gflex-szet, mert tudatosságra tanít, türelemre int és nem tűri a kapkodást. Olyan gyakorlatokkal dolgozunk, amelyek megtanítják a laikust is arra, hol a tricepsze és a haránt hasizma... Egy külső szemlélő számára lehet csak egy "kötelet rángatunk és akrobatizálunk" - hallottam már ilyet. Valójában az agyi-izom kapcsolat kialakulására próbálom rávezetni a vendégeimet, mivel szeretem, ha tudják, hogy adott gyakorlattal milyen izomcsoportra dolgozunk, hol kell érezni azt... megtanítom őket, hogy észrevegyék a helytelen testtartásukat a gyakszik kivitelezésekor, majd tudják korrigálni azt. A haladókkal - akiknél már kialakult az izomtudat- komoly, összetett gyakorlatokat is kipróbálunk. Köredzések alkalmával azonban csupán az egyszerű, alap gyakorlatokat szoktam alkalmazni.

Nos, egy kezdő Gflex órán az eszköz használatával ismerkedhetnek meg a hozzám látogatók: itt lassan, fokozatosan tanítom meg az alapmozdulatokat. Erre leginkább személyi edzések keretében van lehetőség, illetve kiscsoportos különórán.

Bővebben

DSC_8398.jpg

A Military Gflex nálam azt jelenti, amikor nincs megállás, ütős, hatékony gyakorlat kombinációkat szoktam alkalmazni. Ezek azok az edzések , ahol a kedvenc eszközömet, sparrowbag-gel, vagy saját testsúlyos gyakorlatokkal, vagy girjával, vagy eddzENIway csővel(!) illetve gumiszalaggal kombinálom. Főként azoknak ajánlom ezt az óratípust, akik már dolgoztak glex-szel, illetve TRX-szel, tehát tisztában vannak a gyakorlatokkal.

Bővebben

DSC_0823.JPG Aztán a második nagy szerelem: a hazánkban Bánkuti Gabriella által meghonosított, SPARTAN TRAINING, amely a klubban zajló edzések alapját képezi: itt spatran-  fitt,bodyweight, girja és fighter edzésekről van szó.

Egyrészt saját testsúlyos gyakorlatok millióegy változata, ahol visszanyúlunk az alapokhoz: pókok, rákok, medvék, kaméleonok leszünk és izgalmas páros gyakorlatokkal, illetve egy-két funkcionális eszközzel tarkítjuk az edzést. Maximálisan kihasználjuk a testünk adta lehetőségeket a finn nagymestertől, Antti Nurmi-tól tanult módon. De van, hogy bevadulunk és gumiabroncsot, baseball ütőt, box- zsákot, ütő-, rúgó párnát is használunk az edzéseken.

A salgótarjáni termem nagy előnye, hogy egy fákkal körülvett hatalmas kert is tartozik hozzá, ahol egy kültéri funkcionális állványon is dolgozhatunk, ha az időjárás engedi. Itt nem steril a környezet, a körülmények valóban spártaiak, hiszen a gumiabroncsok kintiek, koszosak, a talaj poros és bármelyik pillanatban változhat az időjárás. Sokak kedvence mégis a kerti edzés, hiszen a megyeszékhely belvárosában ugyanakkor szinte az erdő közepén tombolhatják ki magukat a csapattagok egy fársztó munkanap, vagy iskolnap után. Bővebben

DSC_8483.jpg

A girja edzést szándékosan külön kategóriába sorolom, hiszen annak nem való, aki nem ismeri a testét, a határait a képességeit.

Tehát ha már elég erős vagy jöhet a Spartan Girja óra, amit csakis haladóknak ajánlok, azoknak, akiknek erős a core izomzatuk, mert nálam megerősítették, alapoztak gflex-szel saját testsúlyos gyakorlatokkal, és sparrowbag-gel, továbbá stabil vállövvel rendelkeznek. A golyóval iszonyatosan látványos eredményeket lehet elérni, DE nem játék, ezért várd ki, amíg a tested felszül rá!

Bővebben

DSC_0859.JPG

Az eddzENIway harmadik alapköve pedig a Sparrowbag, amit mind a gflex-szes, mind pedig a Spartan órákba beépítettem. De van egy külön óratípus is, ez a Sparrowbag Cross Jam. Ezen az edzésen egy pici homokzsákkal dolgozunk egy teljes órán át, ami 7-7,5 kg. Aki még sohasem dolgozott súllyal, az a nélkül edz majd, meg fogja érezni így is! Az edzettebbek válogathatnak a nagyobb zsákok közül is, guggolhatsz 20-36 kg-mal is, de tiéd lehet a legnagyobb, 44 kg-os sparrowbag is!

Bővebben

2016.dec.

2015-ben új teremmel, új óratípussal és egy új vendégoktatóval, Simonyi Annával bővültünk, s ezzel a funkcionális edzések valóságos Mekkájává alakult az eddzeniway klub. Bevezettem a rúdfitnesz órákat! Meglepetésnek szántam a csapatnak, ezért hosszú hónapokon át titkoltam, hogy mire készülök.

Mára eljutottunk oda, hogy hétközben két délutáni, hétvégenként pedig egy szintén délutáni rúdftitness órát iktattam az órarendünkbe. 

2016-ban, már rúdsport versenyeken is indultak a lányok ahol, igen eredményesen szerepeltek. Mindezen felbuzduva szültett meg a polEniway! Bővebben

HIET

HIET edzés: High Intenzity ENIway Training, ahogyan csapattagunk Séber Judit elnevezte azt... Igazából Ungvári Máté kollégám HIIT tréningje ihlette ezt az óratípust, aki a 2015-ös tavaszi edzőtáboromban, mint vendégedző alaposan megizzasztotta a csapatot a saját módszerével.

Magas intenzitású blokkokat mindig is beépítettem egy-egy edzésembe, hiszen a rövid, de nagyon kemény terhelés felgyorsítja az alapanyagcserét akár egész napra. Nos én is amolyan felpörgetésként, vagy az óra zárásaként szoktam alkalmazni - Tabata mestert ugye nagyon jól ismeri a csapatom.

Bővebben

..

A Stroops® termékek segítségével jelentősen fejleszthető az erő, állóképesség, gyorsaság, illetve a robbanékonyság.

A USA-ból származó termékcsalád minden eszköze Slastix technológián alapul. Ennek megalkotása hatalmas lépést jelent a funkcionális edzések terén. Mára több ezer élsportoló használja felkészülései során a termékcsalád eszközeit, továbbá számos sportszervezet elismeri és ajánlja a márkát az egész világon. Fontos még megemlíteni, hogy az élsporton túl a rehabilitáció területén is sikerrel használják a Stroops termékeket.

 

Bővebben
DSC_7997.jpg

Négy évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy egyszer majd jómagam is nyújtás órákat fogok tartani. Valahogy úgy voltam vele, hogy bőven elég az edzés végén az az 5-10 perc és fölösleges ezt a témát túllihegni… aztán elkezdtem rudazni és rájöttem, hogy bizony valami hiányzik, valami nem teljes... Mivel többféle edzést tartok és végzek is, így saját magamon tapasztaltam meg a különálló stretching fontosságát. Olyan ez, mint amikor az edzésbe még csak kóstolgató csajok szintet lépnek és felismerik, hogy nem csak popsi és has edzés létezik... na meg a futogatás... Idővel ugye rájönnek, attól, hogy egy órát valaki zsírégetőnek nevez el, az még nem égeti a zsírt... :D Persze van, aki megreked ezen a szinten, de azokra most nem pazarolnám a szót...

Bővebben

DSC_8222.jpg

Cross training: egy olyan edzés módszer ,melyben több sportág mozgásanyagát felhasználva a lehető legtöbb kondícionális képességet fejlesztjük egyszerre illetve felváltva. A különböző mozgásformák mixelésével, igen hatékony edzéshatást lehet elérni, erő, gyorsaság, koordináció, állóképesség, hajlékonyság képességek fejlesztésében. Hogy mi vár rád???? sok-sok saját testsúly, húzódzkodás, tolódzkodás, dobogóra ugrálás, nagy intenzitás, haladó gyakorlatok golyóval, gflex-szel, stroops-szal. Nem kezdőknek való óra!

Bővebben

DSC_8263-33.jpg

A Body-Pump csoportos, zenére végzett, súlyzórudas edzésforma, amelyhez egy step padot is használunk eszközként. Minden esetben max 8 főt tudok egyszerre erre az órára fogadni, ezért részvételi szándékod kérlek, előre jelezd!

Az edzés során a nagy ismétlésszámokkal végrehajtott alapgyakorlatokat végzünk, mint pl a guggolás, kitörés, fekvenyomás, felhúzás, evezés stb. Ez a fajta óra jelentősem emeli a pulzusszámot, így kardiovaszkuláris szempontból is tökéletes. Aki tehát unja a hagyományos konditermi edzéseket illetve az órákig tartó, unalmas kocogást akkor a Body- Pump edzés tökéletes lehet számára, hiszen mindamellett, hogy növeli az állóképességet, egy tónusosabb alakot eredményez.

Keddenként 18:30-tól és szerdánként 18:00-tól, csütörtökön 19:00-tól, szombatonként pedig 08:00-tól tudsz ezeken az órákon részt venni.

Bővebben

Tehát van választék, fiúknak, lányoknak, férfiaknak, nőknek, az igazán csajos edzésektől, egészen a kőkemény cross edzésekig! A döntés a TIÉD! A klubtagok azt mondják, "ezt az érzést nem lehet leírni, aki nincs itt az nem érti, nem érzi"! Szóval gyere és próbáld ki magad!

Edzés: Szeles Enikő

3100 Salgótarján, Rákóczi út 78.

Telefon: +3620-280-7178

E-mail: szeles.eniko@toldinet.hu

Támogatónk

Andromeda