“HIET edzés: High Intenzity ENIway Training, ahogyan oszlopos csapattagunk, Séber Judit elnevezte azt… Igazából Ungvári Máté kollégám HIIT tréningje ihlette ezt az óratípust, aki a 2015-ös tavaszi edzőtáboromban, mint vendégedző alaposan megizzasztotta a csapatot a saját módszerével.

Magas intenzitású blokkokat mindig is beépítettem egy-egy edzésembe, hiszen a rövid, de nagyon kemény terhelés felgyorsítja az alapanyagcserét akár egész napra. Nos, én is amolyan felpörgetésként, vagy az óra zárásaként szoktam alkalmazni - Tabata mestert ugye nagyon jól ismeri a csapatom. Az alapelvem, a HIET órán is érvényesül, vagyis: a kívánt eredmények eléréséhez az izmokat nem izoláltan, azaz a többi izomcsoporttól különválasztva kell edzeni, hanem a nagy izomcsoportok együttes aktivizálását kell elérni, így a szervezet energiaigénye magasabb lesz, ergó több kcal-t „éget el”. HIET órán tehát funkcionális gyakorlatokkal, a saját testsúlyt használjuk ellenállásnak az edzés elejétől a végéig. A maximális pulzus tetejéhez közeli tartományon dolgozunk, így egy erős edzésről van szó, amely igen nagy intenzitású terhelést jelent a szervezetnek.

Éppen ezért csakis teljesen egészséges, nagyon jó állóképességgel rendelkező vendégeknek javaslom, akik pedig jelentős túlsúllyal rendelkeznek, vagy nem képesek esetleg még egy hosszabb ideig tartó egyenletes kardió edzést sem végig csinálni, azok ne ezzel az óratípussal kezdjenek.

Tény, mint a legtöbb edzésemen, itt is idő alapú bontással dolgozunk- ahol ugye mindenki magának állítja be az intenzitást - de ez a fajta intervall edzés hatalmas terhet ró a szívre, így nem ajánlott gyerekeknek, időseknek, valamint szív- és érrendszeri betegségben szenvedőknek.”

 

Edzés: Szeles Enikő

3100 Salgótarján, Rákóczi út 78.

Telefon: +3620-280-7178

E-mail: szeles.eniko@toldinet.hu